Prov

Godmorgon godmorgon!

Eftersom mamma är borta så har jag och Tony fått ta tag i mat-delen här hemma. Pappa är inte att lita på;) Så, igår lagade jag kycklingwok! Sjukt stolt över resultatet:D Tony och Ea hade gjort hallonsorbet också, som var riktigt god till efterrätt!

Idag har jag två prov: nationella i MaB (4 timmar!!) och FtgEkB. Suck. Vaknar flera gånger i natt av att jag tänkt på massa tal. Usch, känns inte bra det här men antar att det bara är å köra...

I eftermiddag blir det stan med Mickan. Ska kolla på hennes Gucci-väska (hej jag är avundsjuk) och kanske ta en fika:) Det blir mys. Då ska jag riktigt slappna av - proven är gjorda och har inga läxor till imorn!


Wish me good luck!

Puss

Hallonsorbet

1 st gelatinblad

2 dl strösocker

3 dl vatten

1 msk glukos

4 dl passerade färska eller frysta hallon

1 dl standardmjölk


1. Blötlägg gelatinet i kallt vatten.
2. Koka samman socker och vatten.
3. Ta av kastrullen från plattan. Tillsätt glukosen och det avdroppade gelatinbladet. Rör om väl. Låt svalna.
4. Tillsätt de passerade hallonen och mjölken. Blanda väl.
5. Frys i en hushållsglassmaskin i cirka 40 minuter. Förvaras i burk med tättslutande lock i frys.

image504

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback