Provjobbat

Hej!
Vaknade härligt tidigt imorse. Gjorde mig iordning och hade gott om tid till en lång frukost´. Annat var det för stackars Josefina. Ringde henne för att fråga var hon va, när jag stog på stationen för att åka och provjobba. Hon svarade och frågade skräckslaget vad klockan var. Hon hade försovit sig.
Som tur var, va mamma hemma och kunde skjussa oss till Lindormsnäs.

Väl framme blev vi väldigt vänligt välkomnade:) Dom va väldigt måna om att vi skulle ha det bra och att vi jobbade precis så mycket som vi själva ville! Fick lunch - Lax och potatis (jättefina gourmetmat) med mozarella och tomat-sallad, Fika - Varma hallon med banan och vit choklad och till sist en bit kardemumma-sockerkaka. Fick även käka middag om vi ville, men kände att vi ville jobba på lite istället.
Så, vem klagar? Jag gillar det här jobbet;) Städade  (visserligen i mååånga, likadan rum) i "vandrarhemmet" efter att kurs-deltagarna åkt hem efter en helg = inte så smutsigt och stökigt.
Dessutom är det ju ingen match när man är två och kan babbla medans:) Såå, en dag med städning, jättegod mat och komma hem 600 kr rikare är ju inte helt fel:D Så nu blir det förmodligen jobb där varje söndag!

Nu ska jag dricka chai tea latte. Mamma har köpt nån espresso house-blandling. Ska bli spännande å se om det är lika gott som på EH;)

Kyss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback