Chai och te gör susen:)

Igår kände jag mig inte alls kry och skoldagen var seg. Började halv 9 för att sen ha massa utspridda håltimmar och sen sluta halv 5! Mickan räddade dock min dag. På tyskan kände vi att vi var alldeles för övertrötta för att  orka sitta på en lektion ända till halv 5 och att stan väntade gjorde det bara svårare att sitta still. Vi kom på en vit lögn. Frågade läraren om vi kunde få gå kvart i 4 för att åka till Mickans pappa i Åkersberga. Hon tittade på klockan och sa: "Ja, då hinner ni med bussen så att ni är där till middagen då? Får ni middag där? "Ja", svarade vi lite förvånat. "Bra", sa hon, "annars ringer ni till mig! Haha! Sen fick hela klassen sluta kvart i 4! :D

Vi åkte in till stan och i början mådde jag bra och var på shoppinghumör. Men efter att ha gått in och ut ur ett antal (många) affärer, utan att hitta någonting (eller jo okej, ett par söta örhängen), tappade jag lusten. Blodsockret var lågt efter att vi inte ätitit någon riktig mat på hela dagen. Jag var varm och gett upp hoppet om att hitta min efterlängtade oversize-tröja. Mitt dåliga humör leddet till ett tjafs mellan mig och Mickan. Haha. Vi gick en stund tysta brevid varandra och verkligen kände irritationen mellan oss. Allt blev bättre när vi kom till Espresso House iaf:) Tog en Chai Tea Latte och scones med Cream Cheese. Mums! Men oh vad mättande och vi gick illamåendes därifrån.

När vi kom hem mötte vi Ea och Madde. Satte oss i en park och pratade av oss och mös:) Så tråkigt att det oftast bara blir på helgerna man ses!

Idag börjar jag halv elva. Skönt! Kände mig lite krasslig igår men mina koppas med grönt te verkar göra susen! Till alla er som har ångest för att veckan bara har börjat säger jag bara: Den är snart slut. Varje fredag blir man lika chockad av att den jobbiga veckan, med plugg och prov man har gått och oroat sig över, är slut. Så, den kommer... och det är snart! :) Jag är iaf taggad för en dag i skolan. Haha. Stört?

Kyss

Kommentarer
Postat av: Toria

haha shön lärare! ;) försöker pigga upp mig med ditt snack om att veckan snart e slut? :P

2006-09-26 @ 18:55:08
Postat av: Jo

Veckan ÄR snart slut :D och då får jag träffa DIG! :D - kan det bli bättre? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback