Linda - nya världsräddaren ?

Hej! Fortfarande seg efter lördagen, så idag har det varit en lugn dag. Fick lite plugg gjort imorse, sen kom min morbror och hans familj. Käkade en jättegod kycklingsallad, år bullar och pysslade med pärlor tillsammans me lillkusinen! Har varit ute och övningsklrt en sväng också.. de går bara bättre och bättre nu. Kul med framsteg! Ska väl sätta igång och råplugga i sommar (när man ändå inte har några läxor att tänka på) så man har körkortet nära när man väl fyller 18... annars blir det väl aldrig av, kan jag tänka mig.

Nu på kvällen har jag latat mig framför tv'n. Orkade inte följa me mamma på tant-gympa (även om de är skitroligt! haha). På tal om tv-tittandet... Jag är vääldigt "lättepåverkad" av nästan allt jag tittar på. Ett aktuellt exempel är nu när jag tittat på Världens humorkväll. Blir så tagen av alla svältande själar så nu vill jag rädda världen! Hehe nemen klart man får en tankeställare. Om jag nångång ens blir hungrig så blir jag galen för att maten inte är färdig, medan många andra får jobba stenhårt och kanske inte få en enda matbit i munnen på en hel dag! Usch, får så dåligt samvete... men de är bara ringa in pengar för att dämpa det lite. Tycker ochså att det är otroligt bra att blanda humor med allt det sorgliga! Kan kännas känslokallt, men verkligen inte! Vem skulle orka sitta å titta på allt elände annars?

Nu - dags för te! Jag ska njuuuta för jag har looooooooov (och är självklart väldigt lycklig att jag bor i ett land som Sverige)! Ska tänka på alla er som går i skolan imorn:D hehe
Kyssar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback