För mycket...

Suck. Är sjuk idag. Det jag verkligen inte har tid med! Men, jag ska iaf pallra mig till skolan i eftermiddag för att gå på naturkunskaps-provet.

Det är alldeles före mycket i skolan nu. Kanske jag som satt för höga krav på mig själv men igår blev det iaf för mycket. Var tvungen att släppa ut allt, all press som blivit för hård. Känns skönt att mamma och pappa förstår hur jag känner och de sa mycket som jag behövde höra. Jag tror på teorin om att när man slappnar av lite, så blir man sjuk för att kroppen tror att den har tid för det. Så, det är alltså därför jag är sjuk idag.

Men men, det är bara att forstätta plugga och tänka på att även om jag inte får högsta betyg i allt så är inte det hela världen. Det är klart man ska kämpa, men det får inte gå så långt att man mår dåligt. Det jag kände igår, när jag kände att jag inte hinner med allt som ska göras, var att allt vara hopplöst. Trots att jag varit hemma nästan varje helg och pluggat, hoppat över jobbet för att det är för mycket och det viktigaste: Inte hunnit träffa kompisar(!), så hann jag inte allt. Hur ska man då bära sig åt? Visst, jag är jätteglad att jag har fått bra betyg det här halvåret, men när målet man strävar mot hela tiden flyttas framåt och läxhögen växer flera gånger fortare än man hinner göra dom, tappar man motivation.

Fick iaf ett väldigt uppiggande mail från en lärare igår, när jag kände mig som dåligast. Hon hade väl märkt lite på lektionen att jag blivit irriterad för lite kritik hon gav. Det hon menade kund ejga ta, men sättet hon sa det på märkte hon nog själv, var fel. Så, i mailet stod det iaf att jag fick MVG på en uppsats och att jag är en duktiv elev:) Sen förklarade hon vad hon hade menat på lektionen. Det betyder mycket när en lärare visar att den bryr sig!

Nu har jag fått lätta på det här och kan förmodligen släppa det!
Tack för att du lyssnade;)
Puss

Kommentarer
Postat av: Snow

Tror också stenhårt på avslappningsteorin. Efter varje termin sen nian har jag alltid blivit sjuk, så jag tror att det stämmer...Sjysst lärare som bryr sig :)

Postat av: Alma

naw, cute ;) var det Lina?

2006-12-07 @ 09:49:41
URL: http://almak.blogg.se
Postat av: Linda

Krya på dig!

2006-12-07 @ 11:16:42
URL: http://lindajohannacaroline.blogg.se
Postat av: Marie

usch verkar som om alla är sjuka =/ jag också, haha..

2006-12-07 @ 19:42:11
URL: http://diadem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback